fredag 8 oktober 2021

Omöjligt projekt.


 Jag har tagit på mej enligt vissa ett helt omöjligt projekt. Renovering av hall. Det har jag aldrig gjort så det klarar jag säkert. Bilden av hur det blir när allt är klart finns lagrad inne i mitt huvud. Bläddrar fram den och kollar ibland så jag inte tappar fokus. Började med taket. I original rosa med gulaktiga ränder mellan plattorna. Nu är skiten vitt. Först skura och slipa två gånger. Sen spärrfärg. Å grundat. Å strukit med vitt två gånger på det. Roller och pensel har använts. Och en trappstege för min längd räcker inte till. Upp år ner. Böja på nacken. Den innehåller för övrigt en lagom mängd artros och ett par revben sitter fast vilket ger en hemsk värk av och till. Nu ska revben sitta fast och inte skvalpa runt hur som helst i kroppen. Mina sitter fast på ett ohälsosamt sätt. För övrigt bryts dom loss en gång i veckan av min fysioterapeut. Men det är nåt annat. Taket är som sagt klart. Nu ska väggarna målas vilket innebär en lite lättare arbetsställning. Projektet ska vara klart till jul, men om det är den i år vet jag inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...