torsdag 25 november 2021

Tragedi.


 I måndags hände det fruktansvärda: min älskade bil startade inte när jag skulle hem från jobbet. Bilen är min biljett till friheten. Min kompis som tar mej till jobbet. Min vän som tar mej till nya platser. Jag fick helt enkelt bärga hem den. Assistanskåren ryckte ut ganska så direkt. Bilskruvarsonen håller på och lagar. Billånarsonen kom med sin bil till låns under tiden som det utövas healing på Lilla Blå. På måndagskvällen var jag i sorg och dränkte den i två glas vin.  Oavsett vad som händer i livet finns alltid hjälp inom räckhåll. Å två glas vin är gott, och framkallar huvudvärk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...