måndag 2 maj 2022

Långsamma dagar.....

 Att vara sjukskriven är  ingen lätt match faktiskt. OM man nu var sjuk så vore det lättare. Armen gör ont, fortfarande i vissa lägen.  Jag tränar det jag ska, får den behandling jag ska, och det blir långsamt bättre. Men som läkare och fys sagt, det kan ta 1 - 2 år innan det läkt. Hemska tanke! Hoppas då att psykiatrin står pall för att ta emot mej.

Planen som så nu är att jag går tillbaka på måndag och jobbar. Så får vi se om axeln håller ihop. Gör den inte det så får jag ta ett annat beslut. Självklart ska jag ha en kontakt med min vårdcentral på fredag och diskutera igenom mitt beslut.

Idag skiner solen och det ser ut att bli en fantastisk dag! Det gäller att ta tillvara på den och njuta av dagen. Jag kan i allafall vara ute i friska luften även om jag är lite begränsad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj....

 Nu när maj gjort sitt intåg hoppas jag att vi slipper mera snö. Just nu verkar det lovande.  Bästa kollegan kom tillbaka efter en resa till...