onsdag 18 maj 2022

Nödvändigheter.


 


Att ta sej til gymmet är otroligt påfrestande. Bara att ta sej för att komma iväg, kläder, skor, vattenflaska. Lättast att få till träning är när jag i allafall har tid hos fysioterapeuten. Ledig dag är det extra motigt att ta sej in. Att behöva ta bilen till stan känns lite överflödigt. Rutinen borde att få till då jag har tidig dag på jobbet att ta gymmet efter, innan jag åker hem. Hittils har jag kunnat skylla på att jag måste hem till hunden. Nu har jag ju inte den möjligheten kvar. Men ändå har jag svårt att få till det på ett bra sätt.

För jag märker ju att även det lilla, med kanske ett pass i veckan gör NYTTA! Jag sover bättre, får mera energi, mer ork i vardagen. Jag blir starkare och får mindre värk i min onda axel och i mina leder.

Det handlar helt enkelt om att få till rutiner, måste ta tag i det......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våren.

  I väntan på våren knyter jag lite fransar på löpare. Har en hel hög med " att göra färdigt " saker. En jättehög faktiskt! Våren ...