torsdag 1 december 2022

Redan 1 december.



Nu går vi in i december. Har ni bytt däck? Idag är det snöglopp... Passade på att ta Coviddos 5 idag. En snipig sköterska påpekade att jag inte är 65 år. Där går gränsen. Hon fick kolla med min vårdcentral så det var ok att jag tog. Tack , nu är jag snart självlysande. Å det passar utmärkt i decembermörkret.   Medans jag satt och väntade den obligatoriska kvarten så grunnade jag på om man skulle ta stelkramp, bältros och TBE , där finns ingen gräns. Men nu tycker jag att jag gjort mitt för ett tag...

Jag har köpt ny klädsel till mina Tullstafåtöljer. Den blå som satt på har nått barnbarn provat saxen på. Å det är sånt som ska göras. Nu blev klädseln grå och den går säkerligen att klippa i den ochså. Skulle vara roligt att inventera här i vår by Tullsta, Jepp, namne med fåtöljen, hur många hushåll som har en Tullsta i sitt hem. Nån form av royalty borde kunna utgå från IKEAs sida kan man tycka.... Klart är att i fåtöljen sitter man, men oss Tullstabor kan man inte sätta sej på hur som helst. 

Nu ska jag gå ut och laga punkan på min skottkärra. Och spola av bilen. Jag är ingen vän av kyla, men skulle uppskatta om det frös på lite så inte bilen behövde se ut som om jag använt den på åkern.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...