måndag 22 april 2024

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn. Att bara sitta och slösurfa är faktiskt välgörande för min hjärntrötthet. Jag lägger lite Patiens, lite Mahjong, läser lite artiklar. Och skam den som ger sej, även lite jobb blir det.




Jag måste här till våren snygga till mina Ateljéskyltar. Det är helt vanliga plastskivor som jag sprayat vita. Sen har jag skurit ut bokstäver i vinyl och fäst på skivan. Klurat länge på dessa bokstäver. Lyckades komma på hur jag får till dem på datorn, så nu har jag en hel hög med bokstäver att skära ut! Jag är inte jättehaj på datorer så att lyckas med det här gjorde mej riktigt glad!







Sen kom min fantastiska röris och bytte lite delar i mitt badrum. Kranen till handfatet har läckt och toastolen rinner emellanåt. Men nu är det åtgärdat. Samtidigt så hade han en ny pump med sej så nu har jag fått en sån utbytt i uthuset. Det blir lite biltvätt på sommaren och sen tar jag vatten där till mina odlingar. 



En stund vid symaskinen hann jag ochså med. Har ju tre skjortor på gång. Idag blev det tid för ärmsprund och manchetter. Hur mycket annat som ligger oklippt, som bara är planer i mitt huvud vill ni inte veta. Knappt så jag orkar tänka på det ens.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...