lördag 30 mars 2024

Glad Påsk!

 Glad Påsk till alla er som brukar titta in här! Solen skiner, sitter man i lä värmer den. Små vårtecken överallt, tussilago, krokus och blåsippa. Flera sträck med svanar kom susande i skyn när jag var ute och pysslade efter jobbet igår kväll. I år är jag ledig påskafton och påskdagen. Mesta pysslet har kommit till på jobbet, men lite vill man ju ha hemma. Oftast är jag så trött då arbetsdagen är slut så det blir lite i magen och sen sover jag. Men igår hade jag lite orka att vara ute och dona lite,




Min fina påsktupp från Borlänge fick komma fram. Han har en given plats på min trapp.




Lite påskris. Utan fjädrar men med vippor av mattrasor. I år bestämde jag att färgen skulle vara röd. 




Mina renar och granen fick flytta från mitt tittskåp som hänger på trappen. In kom istället påskkärringen , ett litet ägg och en kruka i grönt med en höna. Jag försöker ändra innehåll i skåpet efter säsong. Lite vackert att titta på bredvid dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det var en helg.....

  En helg fylld av vila. Men hundmys, gott vin till kvällen, gofika och skumpa lite lastbil och flytta skogsmaskiner. Jag har egentligen int...