måndag 1 april 2024

Annandag






 

Påskhelgen i bilder. Veden är från egen skog. Vedmaskinen kommer från NTmaskin i Enköping. Mannen är ochså min egna. Vi fick nästan 15 kubik ved i ordning i påskhelgen. Sonen min kom till undsättning igår och körde fram stock till oss att få igenom apparaten.


De här killarna fick sitta bundna i äppelträdet. Då bägge är jakthundar så kan de inte gå lösa. Då drar de åt pipsvängen. Den svarta terroristen lyckades på nåt vis få loss sin lina. Just då kom ena dottern med familj och han blev överlycklig att få träffa nya människor. Men till skogs drog han inte!


När alla mina ungar var på plats bröt vi vedhanteringen för dagen och det blev lite påsktacos. Alldeles lagomt. Och Aspen fick äntligen sin bläckfisk som bästa jobbarkompisen virkat till honom.

Idag har jag jobbat. Annandagen den sista i raden av årets påskdagar. Vilat min kropp på jobbet. Efter två hela dagar med vedhantering blir man lite sliten. Nu är det bara resten kvar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det var en helg.....

  En helg fylld av vila. Men hundmys, gott vin till kvällen, gofika och skumpa lite lastbil och flytta skogsmaskiner. Jag har egentligen int...