onsdag 3 februari 2016

Jag försöker alltid göra mitt bästa.
Vrider ut och in på problem för att hitta lösningar.
Åt nära och kära.
Hatar då de omkring mej mår dåligt och kör dåligt vallat.
Då är jag där.

Börjar även få till en god curlingnivå åt mej själv.
Vilket var ett av mina mål för i år.

Men att jag kör full beredskap och liksom sköter mej,
betyder inte att alla andra gör det samma.

Sen mitten av oktober har jag fått vänta på min hörselutredning.
När jag väl kommer dit, finns bara en läkare som kan bedöma.
Så nu har jag väntat tre veckor på ett svar.

Familjeläkartid, började boka i november.
Fått tid i början av MARS!

Att ordna min jobbsituation, tog tag i saken före jul.
Vi återkommer, vi ringer snart.

När är snart, varför går allt så långsamt?
Vad är skälig väntan?

Varför ska alltid jag ställa upp, ordna, ge svar, vård, omsorg?
När jag behöver nåt då kan det dröja....

Jamen jag har ju betalt för att sköta mitt jobb.
Har inte alla andra betalt för att göra sitt?

När blev det denna jävla lekstuga?
Har jag missat nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...