torsdag 11 februari 2016

Om jag säger på torsdag, så menar jag torsdag.
Inte torsdag NÄSTA vecka, för då hade jag faktiskt sagt det.
Torsdagar finns det ju några av om året,
därför kan det tyckas viktigt att tala om vilken.
Nu var just det här ett exempel så dagen i sej betyder inget.
Bara det att man använt ordet PÅ, gör det mer precist på någe sätt.

Likaså, du kommer att få en kallelse INOM ett par veckor.
Ett par är två, mej veteligen.
INOM är mellan dag ett den första veckan
och dag fjorton den andra veckan.
Inte dag arton.


Eller, det tar inte så lång tid....
Vad är lång tid?
Beror ju på vad det är som TAR.
Olika saker kräver olika mycket tid.
Tidsberäkning är viktigt att kunna.
Att ha fostrat fyra barn har ställt krav logistik.

Att kunna planera tidsmässigt, Ordningsmässigt.
Och att stå vid ett givet beslut.
Om det nu så gäller torsdagar eller annat.

När blev sånt här så svårt i vårt liv?
Vanligt enkelt hyfs och folkvett...

OM jag inte blir upprörd av nån annan anledning
så skriver jag inget mer denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Långledigt.

 Att vara lite långledig är mums för själen. Jag hade den möjlighteten att ta en ledig måndag och på så sätt få hela sex dagar ledigt. Kropp...