lördag 15 oktober 2022

Det stavas semester...


 


I torsdags var det dags. Hur märkligt det än kan tyckas så gick jag på semester månaden ut. Trots att jag är sjukskriven på 50% så dras en hel semesterdag för varje arbetspass. Men så är reglerna.

Vad gör man då på semester i oktober. Inte mycket alls... Exakt det som faller mej in tänker jag göra. Resten struntar jag fullkomligt i. För det är det jag vill göra som är viktigt resten kan vara.



Påbörjade härom veckan en ny matta. Så nån liten stund blir det i vävstolen.  Är just nu i ett skov med min artros. Det är ju svalare och ostadigare väder. Då passar det bra att motionera fingrarna med att plocka in och pilla lite.

Vän av ordning undrar nog. Men för min artros funkar rörelse som smärtlindring, lite vävning, virka lite eller sticka. Fick bannor av en artrossköterska för många år sen. Henne bytte jag ut. Nuvarnade håller med mej i mitt val. 

Sen är handarbete så skönt att vila sin hjärna i. Men det tror jag ni redan vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...