tisdag 20 juni 2023

Dagens sanning.



Man har en kropp, den ska man vara rädd om. Nu har jag ohemult ont i delar av min kropp. Man kan ha ont på flera ställen samtidigt. Idag gör vissa delar mindre ont. Hade ett bokat besök hos min fysioterapeut. Och hon hittade ett ställe till där det visst smärtade. Fantastisk människa. Det hade jag ingen aning om. Nåväl, nu är det semestertider och det onda får helt enkelt vänta till semestern är över. Det går säkert bra. Till hösten satsar vi på akupunktur. 

Å härom dagen tappade min overlock en nål. Jag körde inte på nåt, kniven klarade sej. Men nålen föll ur. Nu har jag inga sådana verktyg så jag kan fixa det själv. Det blir en tur till symaskinsdoktorn under dagen. 

Att ha korsdrag och sy klart min blusduk var planen. Det är vad jag orkar med. Eller flytta vattenspridaren i trädgården.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj....

 Nu när maj gjort sitt intåg hoppas jag att vi slipper mera snö. Just nu verkar det lovande.  Bästa kollegan kom tillbaka efter en resa till...