fredag 23 december 2022

Jamen God Jul på er.....


   

Inga röda julmattor i år heller,,, men golvet är skurat och sillen är klar. Idag har jag haft min årliga återhämtningsdag som man får som kommunalanställd. Och jag har återhämtat en hel del idag, nödvändiga saker, som att baka, griljera skinkan och städa. Och så lossnade handtaget på luckan till pannan så jag fick ta fram stora verktygslådan. Men även det ordnade sej.

Förra veckan återhämtade jag hallen. Väggarna som skulle slutmålas. Men sen kom ju följetongen Axel. Å då blev det ju ingen kulör alls av det hela. Men nu blev det. Alldeles grönt. Som Birgitta i Hela Sverige Bakar skulle sagt : Rasande elegant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sköna maj....

 Nu när maj gjort sitt intåg hoppas jag att vi slipper mera snö. Just nu verkar det lovande.  Bästa kollegan kom tillbaka efter en resa till...