torsdag 8 september 2022

För att jag kan!


 

Ägnar kvällen åt att sticka snurrsockor till minstingen Aspen. Förra veckan stickades modell större till Alice. Min mamma stickade åtskilliga snurrsockor till mina barn som de slet ut på löpande band.

Vän av ordning kan ju undra hur stickning går ihop med min onda axel. Jag stickar med händer och handleder. Axlarna använder jag inte alls. Klämmer in mina armbågar i valkarna vid midjan och sen låter jag stickorna gå. Det här funkar super för mej. Och än bättre blev det när jag bytte till fyrkantiga trästickor. Trots artros i fingrarna så blir det nog ett 50tal raggisar om året. Troligen håller stickningen igång mina dåliga leder och jag slipper värken. 

Däremot bytte jag rent i sängen igår och att byta påslakan var ingen hit. Axel var inte på bra humör i natt. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...