onsdag 14 september 2022

Tidig morron.


 

Igår var första dagen tillbaka på jobbet. Nu blir det halvtid ett tag. Och arbetstiderna ska läggas så de passar verksamheten. Igår blev det en kväll med goa kollegor. Och idag var det upp i ottan och börja 07.00 med morronbestyren. Alltid tyngsta tiderna ska man jobba. Och jobba sen kväll och tidig morron borde förbjudas samtidigt som man tar bort delade turer. Tittade på klockan vid två sista gången i natt och vaknade med ett ryck strax efter 5. Det var min natt det!

Men, DET SKA VARA LIKA FÖR ALLA! Alla har det här problemet i schemat. Ingen mår bra av det. Varför gör man inget åt det?

Ta en insomningstablett? Ska man behöva medicinera för att man har taskiga arbetstider? Är det så det ska vara i vården? Och tar jag en tablett så hade jag definitivt inte tagit mej till jobbet vid 7 i morse. Och jag ska absolut inte köra bil dagen efter. För det klarar jag inte av. Lite kunskap om mitt mående har jag faktiskt. Rent av expert är jag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...