tisdag 3 januari 2023

Nytt år.....


 

Det gamla året avslutades med goda vänner. I vanlig ordning. Ett helt dygn med goda samtal, mat, fika och god dryck.  Otroligt lyxigt att bli uppassad, jag är ju mest van att rådda på egen hand. Ibland får jag nypa mej i armen och fundera en vända på vart allt som kommer till mej kommer ifrån? Det är så mycket som kommer till en, vilket känns helt fantastiskt! Bara att tacka och ta emot.



Bilen hade fått värmare i sej när jag skulle hem. Motiveringen var att den såg så lessen ut, jag var beredd på att skrapa och tina innan jag åkte mot mitt. Nu slapp jag och kunde sätta mej i tinad, varm bil. Sånt är verklig lyx!




Avslutade förra året med att komma igång i vävstolen. Det känns faktiskt riktigt bra i axeln både då jag väver och på jobbet. Hoppas innerligt att det får fortsätta så. Det här året ska jag väva vidare på mina mattor. Fundera på hur jag i framtiden ska sälja och marknadsföra. Det är en stor bit. Skissat på lite andra återbruksprojekt har jag ochså hunnit med. På jobbet fortsätter jag som tidigare, det känns bra. Vissa saker skaver dock, men det är rent organisatoriska och att vi har en ny avtalsrörelse på G, där kan jag inte göra så mycket.

Sen har vi det klassiska för nytt år, träna mera, äta rätt, resor och annat, det hänger med år från år, oavsett vad man ger för nyårslöften och vad man har för tankar inför nytt år så får man hela tiden tänka på att göra det bästa av det mesta. 

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...