tisdag 14 februari 2023

I en kartong nära mej.


 

Min alldeles egna inköpta Meteor. Vad de kan norrmännen! Stort Tack! Den här har jag grunnat på av och till nästan en evighet. Nu gjorde jag slag i saken och beställde en och idag blev det premiärbak.







 Utgick från mammas recept. En helt vanlig vetedeg. Men hon gräddade sina bröd i ugnen på vedspisen. Minns att hon eldade en hel dag så det var väl runt 300 graders värme att grädda i. Det gick dock utmärkt att grädda på hällen. Första försöket avklarat. Nu kommer jag att laborera med lite olika recept för att finlira med tekniken. Men det här var absolut ett bra köp. Det svåraste av allt är att kavla och få helt runda kakor. Skam den som ger sej, Jag övar vidare.

Tänkt är ochså att min Meteor ska få hänga på till mitt jobb, så våra boende kan få goda mackor. Tänker mej att det kan bli en helgaktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...