måndag 23 oktober 2023

Semester


 Jag har lyckats med konststycket att ha semester. Igen. I stugan. Våldsamt vackert då molnen går lågt över älven. Det byttes snart ut mot en annan vy.



Efter ett par dagar kom det snö och hela världen blev vit. Rätt skönt att kunna hålla sej inne och peta in en pinne i brasan. 

Vad gör man då, en hel vecka i en stuga i skogen?


Djupdykning i arvet efter mamma. En påbörjad duk avslutades. Med tanke på hur STORT arvet är så skulle jag nog behöva sitta i stugan för jämnan och brodera. Men när jag väl kom igång så gick det både fort och lätt att få duken klar.






Sen stickade jag ett par sockor till barnbarnet. Beställningen var långa skaft, ljusa till färgen och med lite glitter. Lyckades få till alla tre önskningarna. Sockorna åkte på omedelbums då hon fick dem. Å det är väl ett bra tecken som något....


Parallellt med handarbetandet läste jag ut två böcker och löste lite korsord. Sen var semestern slut och nu är jag åter på hemmaplan. Här väntar en massa spännande saker.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...