måndag 2 oktober 2023

Höst.


 

Det känns verkligen att hösten är här. Några skottkärror med löv har jag fått ut i landet. I samma takt som dom forslades dit så drösade det ner mera från träden. Bara att ta tag i det nån dag. Superbra näring blir det i mitt trädgårdsland där löven får komposteras över vintern och bli mat till alla maskar. 

Och NEJ jag har inte plockat lingonen till sylten, det vet ni ju, men kokat dem har jag gjort. I micron. Går alldeles utmärkt att förvandla lingonen till sylt där.




Lägger in en detaljbild på en matta. Så ni inte tror att jag alldeles glömt vävningen. Det har jag inte gjort. Men hela tiden är det massor  med annat som ska tas hand om. Sen nu från oktober månad har jag gått upp och ska jobba heltid. Men nån matta ska jag nog hinna få till. Har börjat skissa på lite nya projekt som kanske kan bli verklighet under vintern. Men mest av allt då det gäller trasmattsvävningen så måste jag ta tag i mitt lager av material. Just nu är allt i en enda röra. Efter vattenskadan. Det gällde ju att rädda det som går att rädda. Och mitt i alltet dök en massa retropåslakan upp. Där tänkte jag faktiskt om, så de tänker jag sälja till våren. Känns nästan som mord att sätta kniven i dem och strimla upp till trasor. Planen är alltså att sortera lite bättre än nu. prioritera kallas det visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...