torsdag 26 oktober 2023

Hemma.

 Väl hemma så återgår livet raskt i sina normala banor.


Medans solen gick upp härom morgonen så hade jag kollegan i luren där vi avhandlade livets alla väsentlighteter. Vad vore livet utan sånt morronsnack?Jag som ofta och gärna försöker ligga länge hade en tidig morgon och soluppgången var helt makalös. Tänk vilka vyer man missar för man ligger och drar sej .


Gjorde en djupdykning bland broderierna, igen. Nu blir det en julbonad som ska färdigställas. Mamma köpte ofta broderierna utan garn. Och jag köpte på mej ett lager broderigarn för massa år sen. Så nu passar det utmärkt att färgsätta på egen hand. Det kommer inte att likna orginalet på nåt sätt, men det är ju sånt som är trevligt tycker jag.



Lite APT på jobbet, med gofika och besök av begravningsbyrån bjöds det på i veckan. 



Efter att ha setat på möte några timmar blev rastlösheten för stor, upp och tillbaka på avdelningen blev det lite bakning av gott bröd till kvällsmackorna. Snor man på hinns det lilla extra med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...