tisdag 19 december 2023

Det sket sej...


 För nån dag sen så tyckte jag att jag hade hygglig koll och en genomtänkt planering. Men i vanlig ordning sket det sej. Idag blev det yoghurt till lunch på jobbet. Så blir det då man somnar i soffan direkt man kommer hem i från jobbdagen.

Det har varit mycket extra och lite till på jobbet just nu. Lägg till det min hjärna som alltid är trött när det hopar sej göromäl. Kroppen och hjärnan skriker ikapp : VILA!

Lyssnar jag? Näe, jag brukar ju inte göra det.... Addera att jag har mera värk nu så är det ett vinnande koncept för att vara lite decembersliten. Som vanligt alltså, 

I morgon är det vintersolståndet, dag och natt lika långa, sen vänder det och vi går saktare mot ljusare tider. 

Men idag är det gråväder, all snö har smält bort och det mesta är isigt. Utlovas ochså snökaos de närmaste dagarna.

Hade jag varit en björn hade jag sovit vidare i mitt ide....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...