lördag 23 december 2023

Ja men.....



God Jul på er alla som brukar titta in här och läsa mina rader. I år har vi efter allas önskemål begåvats med en vit jul. Såpass att jag fick parkera hos grannen efter arbetspasset häromdagen och pulsa hem. Fast det gick ju bra det ochså. Och vitare kommer det att bli. För prognosen lovar snö, var och varannan dag. Just nu är solen på väg upp och det kommer att bli en klar och kall dag.

Hur firar du? På ditt sätt hoppas jag. Du har väl inte tagit ut dej totalt i julhetsen? Själv har jag städat lite lagomt, på ytor där folk kommer att vistas. Jag är väldigt förlåtande då det kommer till städning. Dessutom har jag skitiga glasögon. Inte ens hos mej kommer hälsovårdsnämnden på besök. Lagom är bäst. Och absolut bäst är att alla mina människor som jag älskar dyker upp under dagen.

Nu lite kuriosa och nåt allvarligare. Det finns några trogna som läser det jag skriver. Har väl inte en spridning som Expressen men nära nog. 

På jobbet samtalade jag med en äldre bonde från grannbyn. Vi brukar stöta ihop emellanåt och språka lite. Äldre farbröder tar tid i sitt berättande. Och tid får de ta. Nu hade nämda farbror varit på kaffe i församlingsgården. " Du skriver bra, jänta! "  Någon hade läst mitt inlägg om tidsstyrning på jobbet och refererat det på kafferepet. " Du fick applåder " Jomen Tack så mycket! Därser man vad ett inlägg på en blogg kan göra.

Ett sånt här samtal värmer mitt hjärta oerhört. 

Jag kommer nästa år att fortsätta skriva, beröra, väcka opinion.

Om en vecka är det dags för nyår, men redan nu har ni fått ett nyårslöfte från mej. Får se om jag klurar ut nåt mera .

God Jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...