onsdag 13 december 2023

Det var ju.....


 

Som bekant läkarbesök förra veckan. Tack och avskedsföreställning med min familjeläkare som jag haft i så många år. Inte utan att det känns lite sorgligt.

Att ha en fast läkarkontakt borde vara obligatoriskt i livet. Att slippa varje gång behöva förklara alla sina krämpor till en hummande  doktor. Som inte känner en. 

Nåväl avgående doktor kunde konstatera att jag lider av trokanterit, högersidig. Det låter lite som en hästsjukdom. Och gör vansinnigt ont. Googla om du vill... 

Vi lyckades även reda ut det där med vaccin för lunginflammation, så det blir en spruta på en ledig dag. Jag fick en hel drös med recept på mina vanliga piller. 

Efter doktorn satt jag i bilen och suckade lite. Knappade på 1177. Och vips hade jag listat tillbaka mej till vårdcentral här i Sala. Att jag varit listad i Västerås har mest berott på att min läkare bytte arbetsplats. Jag ville ha henne kvar och hakade på. 

Nu har jag ingen.... Och mitt liv känns lite i fritt fall... 18 dagar kvar av detta året och de ska jag väl klara av att vara frisk på. Nästa år tar vi nya tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...