tisdag 14 juni 2022

Helgen.


 

Fredagen började med skolavslutning. Första barnbarnsungen som går vidare till högstadiet. Hon blev utnämnd till klassens HÅLL KÄFTEN. Förmodligen ärvd titel från hennes mor, ochi sin tur från mej.




Sen middag i Örbyhus. Makalöst gott.

Lördagen spenderades på vedbacken. Jag satt och tittade på och drack saft. Medans han med veden slet i värmen. 




Söndagen ägnades åt en tur ut i skogen. Mina ben funkar utmärkt att ta sej runt med. Håller jag axeln stilla så har jag inte ont alls. Undviker även kuperad terräng. Hittade en massa humleblomster, eller Mormors nattmössa bredvid vägen. När jag var liten fanns det massor, de har minskat avsevärt, därför var de kul att hitta. 

Sällskapet som återhämtat sej från veden sprang runt med en hink tjära.

Det finns många olika nöjen här i världen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...