fredag 10 juni 2022

Paus.


 

Jag tar lite paus från mitt lönejobb. Igen. Mitt i sommarrusningen liksom. Axeln håller inte bra för belastning, inte håller den för vila heller. Jag sover i små korta stunder nattetid. Det var min fysioterapeut som fick mej att inse att jag nog borde ta en ny kontakt med min läkare. Å hon är percis som fysHelena  en pärla! Nu väntar ortopeden med vidare utredning och kanske nån bra åtgärd. Och några veckors sjukskrivning och vila. 

Precis som en skänk från ovan hörde en vänninna av sej så det blev en liten spontan AW hemma hos mej igår, grillad kyckling, tillbehör och Ramlösa. Många glada skratt och goda samtal om sånt som är lätt i livet och sånt som är svårt.

Vänner är guld värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Långledigt.

 Att vara lite långledig är mums för själen. Jag hade den möjlighteten att ta en ledig måndag och på så sätt få hela sex dagar ledigt. Kropp...