söndag 26 juni 2022

Midsommar.

 Den här helgen ska ju vara nåt magiskt. Tiden går i rasande fart och om ett halvår har vi jul. Då kan det vara en halvmeter snö och 30 grader kallt, Nu ligger tempmätaren på varma 30 istället. Varmaste Midsommaren på 50 år sägs det. Då kan vi dra till med en jul som ochså kan gå till mannaminne.





För att piffa till det lite extra så har jag varit blåtejpad. Och trots att svetten lackat så har min tejp setat snällt kvar och hållt min axel i schack.




Sedvanlig midsommarmat har ätits. Bara jordgubbarna och grädden kom med på bild. Och en öl. Den är dock inte min. Min var slut.

 


Nu på morronen lämnade vi det här paradiset. Mitt i skogen, lugnt och tyst. Fågelkvitter. En granne med skvatt galna hundar som skäller av och an dygnet runt. Hade mordiska tankar på både grannen och hans hundar. 





Sträckläst en deckare från bokbussen, ihop med limpmacka och en latte kan man komma fram till de mest mordiska tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...