torsdag 30 mars 2023

Slut på jobbvecka.


 

Ännu en joobbvecka är till ända. I förvirringen över att jobba i ett nytt insatssystem så snodde jag ihop en banakaka. Så hima uppskattat! Efter lite bollekar så blev det serverat kaffe och banankaka i vårt dagrum på jobbet. 

Nu väntar tre dagar av ledighet som jag ska spendera på bästa sätt. Mat, vin och trevliga männsikor. 

Låter som om jag har urtrist på jobbet. Och det har jag bitvis. Mycket handlar även om mitt mående.  Har jag ont så är det svårt att ligga på topp. Det är kravet jag har på mej själv. Just nu tror jag att en förkylning är på ingång. Och min artros spökar i ett skov. Det blir absolut inte bättre av att våren drabbats av ett rejält bakslag, yrsnö i början av veckan och modiga - 16 när jag for till jobbet i morse. Nu, bums, genast vill jag ha värme sol och ett glas vitt i bersån. Det kan bli verklighet den dagen jag har en berså. Fram tills dess blir det vin på balkongen bara våren värmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...