torsdag 20 juli 2023

Jobbstart.


 

Första jobbveckan avklarad. En liten snabbvila blev det idag på lunchen. Tiden går i en rasande fart när man är på jobbet. Helt slut är jag, så att redan idag ta helg blir skönt. Halva arbetslaget är ju på semester. Vikarier finns. Men rutiner funkar inte. Inte som när vi är ordinarie. Många boende är vårdkrävande. Man kan liksom inte förenkla omhändertagande hur som helst. De som tar tid, kraft och ork får man lägga energi på. Vilket gör att de lite friskare kommer i skymundan. Å riktigt så ska det ju inte vara. Det är en chefsfråga. Och en fråga för våra politiker!  Se till att vi är tillräcklig personalstyrka med kompetens. Så vi hinner allt och alla. Se till att vi blir flera på golvet så vi kan dela upp jobbet mellan oss så även vi orkar. Som det är nu : tunga boende, vikarer där det haltar på många sätt och det här förhatliga tidsstyrningssystemet vi blivit påtvingade! Mycket finns att kämpa för! 




Guldkanten idag för våra lite piggare boende blev eftermiddagsfika i boendets resturang. Jag hade dragit på en rulltårta med hallon och sen bondkakor. Ett önskemål från en herre. Jag dukade upp en fikavagn och sen drog vi iväg ner med hissen och hade mysfika ihop. Sånt här gör min dag, och jag hoppas, de boendes dag ochså. Lite lugn och ro, trevliga samtal. 




Gårdagens fika fixade jag ochså. Det blev golvkaka med grädde och strössel. Å lite kaffe till det. Intresserade får höra av sej om receptet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...