lördag 8 juli 2023

Shopping.


 På Brunnby tittade vi på massor med maskiner. Tur att man inte är aktiv lantbrukare för oj vilka redskap det fanns! Och förmodligen OJOJOJ vilka priser! I dagens läge så äger banken och kreditinsituten maskinerna och du som bonde betalar en jäkla dyr hyra för att köra dessa ekipage. Ett år som detta med torrka och enormt dåliga skördar måste det vara lite bistert. 



En ny röjsåg och en hjälm köpte jag i redskapshandeln. Å hos NTmaskin beställde jag lite komplettering till min vedprocessor. 

Sen åt vi gott, och fikade ochså. Nog så viktigt.

1 kommentar:

  1. Det tänker jag på med ibland. Det kan inte vara varken billigt eller lätt att vara lantbrukare....

    SvaraRadera

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...