tisdag 4 juli 2023

Månadsbyte.

 Slutet av juni och övergången till juli spenderades i stugan i Hammarstrand. Det skulle målas och röjas gräs, lite pyssel inne ochså. Jag hann baka lite till fikastunderna. Mest mys för min del alltså och en hel del bokläsning. 




Gott grillat och ett glas rosé. Härligt väder så vi kunde sitta ute till midnatt. Sånt här laddar man batterierna på. Dagar och kvällar att stoppa i minnesbanken att tänka på när vintern är här.







Lagom till lördagens Hillclimb  kom goda vänner på besök. Picknicken packades, vi stretade till fots upp i backen på en höjd vid en hårnålskurva. Där hade vi en vidunderlig utsikt och en bra och lång sträcka där vi såg bilarna. Över 50 ekipage av olika slag. 



Min absoluta favorit ( fast jag hade en grön ) Inte det mest supertrimmade ekipaget. Men snyggt körde han,och snabba tider fick han. Tävlingen körs i två åk, det är bra att köra snabbt, men man ska ha två så jämna åk som möjligt. Den här Asconan var snabb, men hade för många sekunders differens mellan åken.



Peoples choice vann den här Corvetten, jösses vilket drag! Men totalsegraren var en Chrysler från 1962.

För övrigt tror jag Stig Blomqvist har backrekordet på 48 sekunder eller nå sånt. Knappt man hinner se....


Nu är jag åter på hemmaplan. Denna veckan går min sjukskrivning ut. Jag har vilat min arm jättemycket. Har inte alls ont. Hoppas att tennisarmbågen gett sej. Nu övergår sjukskrivningen i lite semester. Ännu mera vila. Sen back on trac......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...