torsdag 7 september 2023

Avfuktning.


 

Turligt nog har jag haft några lediga dagar. Tiden har gått åt till att tömma avfuktaren på vatten och se till att källaren torkar upp. Ramiernt i stan som man kan hyra avfuktare ifrån gick det inte att komma fram till, det blev Elon i Västerås och inköp av avfuktare. 

Tvättat och torkat tyg har jag ochså fått göra. I allafall godbitarna. Rensat ut och fått ihop säckar med sånt som ska kastas. Både bra och dåligt.






Ett gäng böcker blev blöta. Så de kommer att ersättas av försäkringsbolaget med en 20lapp stycket. Det är väl så mycket jag kommer att få i ersättning. En murad källare som jag har, med betonggolv låter man torka ur. Sen gör man inte så mycket mera. Golvmattan i ett av rummen är inlagd på 70 talet, åldersavdrag på den blir det ju. Så den ersätts inte. Förmodligen, när allt kommer till kritan så finns det nog nån friskrivningsklausul i försäkringen så vid naturkatastrof ersätts inget. Så kan det gå när man är försäkrad, för vad man tror allt....

Jag betalar mina försäkringar varje månad på autogiro. Efter det här regnovädret kommer säkerligen premierna att höjas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dagens ledighet

 Två lediga dagar får man nästan räkna som lyx. Att göra listan är lång. Det gäller att prioritera. Jag valde först en lång stund vid datorn...