tisdag 21 november 2023

Det kan ju fortsätta......

 Snart ätit klart min kur av Rinexin, och nässprayen börjar sina. Då inträffar det fantastiska, det känns som om jag kommer att sjukna om med mina bihålor. Så kan det vara.... En evinnerlig tur att jag har en tid hos min familjeläkare en vecka in i december. Listan börjar fyllas på med frågor och nu kommer bihålorna att tas med igen. Kanske borde jag haft antibiotika...



Mitt höftbälte kom i brevlådan här om dagen. Så nu ska jag nöta på med det. Ländrygg, höftben, sittben och symfysen värker efter alla dagliga steg på jobbet. Det ska ochså läkaren få kolla upp. Hopppas bältet hjälper, och sen lite fysioterapi på det... Men så här sabla ont är inte skoj. Å det är massa mera som inte är skoj. Min fantastiska läkare som varit min i många år ska gå i pension. Det är henne väl unt, men vem ska ta hand om mej då?? Det här känns läskigt... 



Igår var det dags för det årliga sticket. En influensaspruta och sen en covid, nummer 7 i ordningen. Å jag har fått reda på att pneumokocker inte var livslångt som var sagt efter min stroke.... Men när fick jag den sprutan..... Och vilken sort?... Ännu en sak att lägga till listan för mitt läkarbesök.


( på jobbet tar jag blodtryck och skriver upp på en lista som ska med till doktorn, förberedd.... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...