måndag 13 november 2023

Oladdad....


Det blev ett snabbbesök här idag. ( Igen ) Sveriges i särklass bästa bilverkstad! De söker förresten en till mekaniker. Känner du nån som vill ha ett topenjobb i ett härligt gäng?

Å vavadenudå??? Tänker vän av ordning. 




Totalt urladdat batteri. Inte glömt nå strömförande på, men batteriet var likväl tomt. Laddat hela natten så jag fick start i morgon och i allafall kom hem.

Svängde in till verkstaden för att kolla om dom kunde ordna nytt batteri tills nästa vecka, då ska jag förövrigt byta termostat. Men de tyckte inte att batteribyte skulle vänta. Givetvis mättes batteriet upp och det konstaterades att det hade gjort sitt. Jag fick åka ner och hämta ett batteri på bildelsbutiken, sen tillbaka och få rulla in och byta batteri. Hela operationen tog runt 30 minuter. Mitt absolut snabbaste verkstadsbesök.

Vilken vansinnig tur att jag kunde få snabb hjälp. Denna veckan och nästa har jag flera besök på vårdcentralen. Vissa har jag väntat runt 1 år på, så jag vill inte gärna boka om. Och det behöver jag inte nu, inte när man har supermekaniker som ser till att vi kan tuffa vidare, lilla blå och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...