måndag 1 januari 2024

Nyår

 Nu har julen klarats av och även nyår. Mellandagarna innehöll jobb. Jobb med våra boende. En och annan rulltårta till gofika, vikarier som inte kom på bokade tider, vikarier som låg tillgänglig men inte svarade i telefonen. Så det mesta har varit som vanligt egentligen. Snön har vräkt ner med jämna mellanrum. När man skottat klart kommer nästa snösmocka. Det ha se liksom inte varit nån hejd på nederbörden. Till veckan som kommer blir det nog ingen mera snö, utan massa minusgrader istället. 


Nån natt vaknade jag till i vanlig ordning och det var månljust ute. Magisk vy över min vedbacke.... Sen är det lögn att somna om. Därför kan min sömn ställa till galet konstig dygnsrytm för mej. Min dag kan börja 3.30 på morgonen. Då försöker jag ligga kvar och i allafall vila kroppen. Men nu med min onda höft kommer värken direkt jag vaknar till. Då är det bättre att ta mej upp, tända brasa i kaminen, ta en kopp te och läsa en bok eller kolla en serie på datorn. Sova mera är bara att glömma.

Brukar du ha nyårslöften? I år har det inte blivit nåt uttänkt, jag fortsätter nog som jag redan håller på. Endel större beslut håller jag på och jobbar med. Dom tänker jag avslöja när tid är. 

Det kommer att bli bra, jag har en plan, ni får ge er till tåls...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...