söndag 24 mars 2024

Hoppet.....

 Hoppet är det sista som överger en människa sägs det ju..... Och det kan väl vara sant. Vad hoppas du på ? Jag har just avverkat en jobbhelg. Och nu har jag 72 arbetspass kvar tills pensionen i höst.  Nu hoppas jag på att dessa dagar går fort. På rasten idag beställde jag frön till sommarens odlingar. Det blir inget avancerat. Men även det lilla duger att odla. Sen får man ju hoppas på att vädret är med oss i sommar så det man odlar får bra förutsättningar för att växa.




Igår tog jag en tur förbi mitt land och där hade rabarbern kikat upp. Nu borde man ta sej tid att gräva bort de där nässlorna som alltid ska pina mina smalben när rabarberna ska skördas. Sånt här tänker jag på varje år. Och tanken far bort lika fort. Jag tar det nån dag när solen eventuellt skiner.


 


Så här började min dag när jag anlände till parkeringen på jobbet. Snöglopp och kalla vindar. Tack och lov inget som ligger kvar. Våren dröjer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...