fredag 8 mars 2024

Vad som händer....

 Vad som händer just nu är egentligen inget mera än en transportsträcka. En transportsträcka mot vår och värme som vi börjat kunna ana. Jobbhelg blir det, då ska det påskpysslas. Har fått ställa bilen på verkstad då oljelanpan behagar lysa emellanåt. Sonen kom till räddning med bil så helgen klarar jag av att jobba. Hur jag löser det till veckan har jag ingen aning om. Än. Det mystiska är att oljan är bra i nivå i bilen, det här felet har jag aldrig haft tidigare. Håller tummarna och tårna för att verkstan hittar felet i veckan.

I går morse kom inget vatten då jag öppnade kranen i köket. Inget vatten fanns att spola på toa heller. Felsökningen startade jag bums. Ingen propp hade gått till pumpen. Kunde inte hitta nåt galet. Så jag ringde röris som hade telefonsvarare. Tur jag hade en flaska vatten i kylen, så kaffet fixade sej. Medan jag sippade på min kopp och tittade på nyhetsmorgon så hade pumpen utövat healing på sej själv. Så helt plötsligt hade jag vatten igen! Väldig tur och väldigt skumt! Rörmokaren tippade på att tryckventilen hade hängt sej, det var vanligt sa han. Nåja, min första gång i allafall.

Nu får det vara nog med händelser av olika slag!

Jag har tänkt klart! Vävt bakåt och vävt om en bit. Känns mycket bättre!



Jag kör på hela rosengångsbården och blommorna blir större!



Det här var i fegaste laget........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...