fredag 22 mars 2024

Spår.


 När jag kom hem efter  arbetsdagen hittade jag spår på frysen som bekräftade att bästa röris varit här och sett till min vattenpump. Igår tog vattnet slut då jag stod i duschen. Och idag sinade det igen när jag skulle borsta tändena. Löste det med varmvatten från vattenkokaren. Igår hade jag tur att precis duschat klart. 

Man får ringa sin rörmokare, man har tur att han har en utbytesdel i sitt lager, han passerar mej på vägen hem och byter delen som var trasig. Service de lux, när man är trogen kund hos en mindre hantverkare. 

Ensamföretagare och såna med få anställda är måna om sina kunder. Gärna så nära min plats på jorden som möjligt ska man använda sej av då man behöver hjälp. Lokalodlade hantverkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...