fredag 11 oktober 2024

Försenad present.....

 Idag efter jobbet dök den äntligen upp. Min efterlängtade födelsedagspresent.

Till mej, från mej! Stort Grattis till pensionen!



En kul bok blev det till mej själv. Nu är många sömnlösa nätter räddade. Tjock och bra med massa recept och massa kul pyssel. 

Vet att dessa fått kritik efter sin Châteauserie. Tror den fortfarande går på Svtplay... Jag har kollat X antal gånger. Jag gillar det... 

En bok är alltid en bok. Av papper, att bläddra i, man kan gå tillbaka och kolla och läsa om. Min boksamling växer! Svårt att låta bli loppisar där man kan hitta läsvärda böcker. Tänk så tråkigt det vore om inte boken fanns... Hur skulle min Bokbuss bära sej åt då? Den kommer rullande förbi mej en gång i månaden med väl valda böcker. Chauffören har koll på vad jag gillar. En kommunal förmån för oss som bor på landet, att bokbussen kommer med litteratur. 

Dessutom har jag en väninna som donerar en kasse då och då. Utan böcker vore livet bra trist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstresa.

Igår företogs en resa upp i Dalarna. Favoritlandskapet. Största anledningen var besök på Insjöns Väveri.  Den här pyttelilla butiken, med ti...