lördag 5 oktober 2024

SOktober

 Oktober är här och socksäsongen har kommit. Mornarna kan innehålla frostat gräs och löven faller i drivor.

Jag är ingen strumpmänniska, men nu har även jag strumpor, åtmindstone privat. På jobbet kör jag fortfarande barfota. Sockor kan man dock nyttja i mängder den här årstiden som kommer. Flitiga jag brukar sticka ihop ett par sockor i veckan. Året runt, alltid en pågående sockstickning, I år har inte energin och lusten att sticka infunnit sej. Faktum är att det nog bara blivit några par hittills... 



Rev fram en kasse efter avklarad arbetsdag. Tänk så mycket vackert garn det finns att sticka upp! Nu ska jag plocka ihop till ett nytt par, kanhända jag hinner flera innan snön. Vem vet, sticklusten kanske är på väg att återvända.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstresa.

Igår företogs en resa upp i Dalarna. Favoritlandskapet. Största anledningen var besök på Insjöns Väveri.  Den här pyttelilla butiken, med ti...