måndag 7 oktober 2024

Vissa dagar....

 Vissa dagar och vissa arbetspass är bättre eller rent av sämre än andra.... Det händer faktiskt att jag vissa stunder stannar upp och funderar på varför jag ens tog mej till jobbet den dagen.. Igår var en sån dag...






Jag lyckades snika till mej eftermiddagen för  mej själv. Drog igång assistenten och ett bullbak på 1.5 liter degspad. Kanelbullar in the making ! Där och då vet jag varför jag ens fick jobbet från första början. En av mina meriter var just bakningen, det framkom vid min anställningsintervju. Det känns ypperligt härligt när mina gubbar kommer rullande och sniffar in dofterna från bullbaket... 
Likadant som det känns väldans surt att inte få baka mera, men nerdragningar gör att vi ofta går lite kort. Då är inte bakning prio precis... Men för mej är det väldans viktigt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Höstresa.

Igår företogs en resa upp i Dalarna. Favoritlandskapet. Största anledningen var besök på Insjöns Väveri.  Den här pyttelilla butiken, med ti...