tisdag 11 april 2023

Avklarat!

Påsken avklarad, nu hoppas jag att våren kommer igång på riktigt! Påsk är väl liknande jul, en massa mat, fika och samvaro. Istället för julklappar finns påskägg. 

Påskrn för min del innehöll vila. Vila, mat och fika fick jag serverad. Största aktiviteten var att hänga gardiner i storstugan. Det blev superbra då det var klart.



 

Mitt i hängandet kom grannarna hemifrån så det blev ett välkommet avbrott för fika. 


 



En trip till Östersund hanns med. Högst upp på Frösön hamnade vi för att beundra utsikten. Makalöst vackert, svindlande. Men inte lika häftigt som Nikkaluokta i höstas. Det tar priset. Vad som saknades var att serveringen på toppen inte var öppen. Annars hade en fika varit passande. Det passade för övrigt inte nån annanstans i Östersund heller, vi hittade inget öppet fik. Är det Påsk så har man inte öppet. Då får man fika hemma. Där är det alltid öppet.

Nu är jag hemma hos mej igen. Och ska ta tag i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...