tisdag 18 april 2023

Mattor, mattor, mattor!

 När jag går igenom mitt bildarkiv så inser jag att det är mycket mattor. Och mycket färg! Jag är fullt och fast övertygad om att färg är välgörande för oss, för att vi helt enkelt ska må bra. Tittar man på måendet en vinter som denna. Hela gråskalan har varit representerad, marken, luften, ekonomin, krig. 

Nu vänder ljuset åter, blå himmel, gräset och träden börjar grönska. Tussilago, den första blåsippan, gula krokusar. Riktigt så kulörerna stöter våra sinnen! Hur härligt är inte det!

Så härligt kan man ha det hemma med en trasmatta i färg. Lite godbitar kommer här!








Sen mår ju jag extra bra av att väva av kulör. Flera av dessa mattorna har jag även färgat trasorna till. Det är extra skoj, och kan ge oanade resultat. Som i översta mattan i bildserien. Botten är rätt lerfärgad. Skulle inte alls bli just den färgen. Men med gult och turkost blev det en pärla till någons golv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...