fredag 14 april 2023

Vänner!

Små sår och goda vänner ska man inte förakta. Vad nu det kan betyda? 

För mej är en god vän en sån som alltid finns där och som alltid lyssnar. Oavsett vad jag tycker, tänker eller vill dela med mej av. Likadan försöker jag vara tillbaka. Ett bollplank! Högt i tak, vice versa. 

Det är som ett förhållande, ett äktenskap. Man måste ge varandra utrymme även i en vänskapsrelation. 

Värt att veta är att jag har gjort endel rockader i mitt liv. Endel hamnar rätt i livet och behöver inte ändra så mycket. Jag har ändrat en hel del. Mitt beslut, mitt val. Det är inte fel att byta riktning i livet och byta delar av det. Så länge som beslutet är ditt, ditt eget val. Och att du mår bra av det! Ändra, bryt! Dåliga vanor, rutiner, vad som helst. Minns att du lever bara en gång och att du är död länge. Gör det mesta av ditt liv, sätt avtryck!

Vänner kommer, vänner går, relationer avslutas, relationer består. Så är det. 

Ikväll dryftade jag livet med en vän, 1 timme och 16 minuter. Och vi hann inte klart, vilket betyder att vi fortsätter en annan dag. 

Jag är så glad att jag har en massa goda vänner omkring mej. Som lyssnar. Och som jag kan lyssna på. Det är nåt som gör ens liv  oerhört rikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...