tisdag 16 maj 2023

Ledig dag igen.

 Jag har väl samlat på mej endel plustimmar. Och varit smart nog att ta ut dem den här årstiden. Skönt med lite ledighet. Av flera orsaker. Målet var ju att hinna med lite ute i min trädgård. Så lite frön, rensa och dona lite allmänt. Men mest tror jag det blir vila. EN dag har jag jobbat och lederna värker. Just nu är det väldans tungt på jobbet. Förra veckan skulle jag ha varit på handrehab, då gick bilen sönder så besöket är skjutet på framtiden. Antar att jag ska ringa min familjeläkare. Men det tar emot. Jag vet vad som väntar, vila i några veckor, och vila är inte min starkaste gren.



Förra veckan kom min nya Muminmugg. Det hade kunnat bli en fika ute under dagen, men det hotas med regn. Och det blir väl superbra, grannen sår vallfrö på åkern utanför köksfönstret. Och då behövs det en skvätt för att det ska växa.



Mitt Viktoriaplommon står i full blom, hoppas humlorna hunnit med att pollinera, då blir det plommon att ta reda på till hösten. Pappa älskade just Viktoriaplommon och plockade hinkvis på sitt lilla träd. Nu får jag nog vänta nåt år på en sån skörd. Men förutsättingarna finns. 

Våren är en härlig tid, ska bara lära mej att njuta och koppla av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...