tisdag 2 maj 2023

Långhelg.



Trots lång helg så sa det bara swish, så var den borta. Puts väck! Inledde med ett besök hos Hanna i Fjärdhundra. Ett nygammalt samarbete, mina löpare från Elvirakollektionen hamnar i Hannas superfina butik! I den här lilla butiken hittar man inredning, massor med roligheter. Speciellt utvalda. Sen renoveras det möbler i butiken ochså. Superduktig är hon Hanna!


Resten av helgen firades det. Vi åt grillad älgfilé, potatisgratäng, sallad och ett gott rosé till det. Så varmt så vi kunde sitta i uterummet. Efterätt blev äppelpaj och vaniljvisp.  Hade en flaska bubbel som vi skålade i på småtimmarna. Skåla ska man när man firar. Finns alltid en anledning att fira. 



 Till den här blev det faktiskt en budapestbakelse. Det går det ochså...

Igår var vi till Öregrund och Café Wilma. Litet och mysigt. Vi valde det istället för Gysinge som vi brukar åka till på 1:a maj. Å tror ni inte, vilken tur, det var budapestbakelsens dag igår. 



Klart det blev en sån till kaffet!

Nu är jag precis hemkommen till mitt. Just tagit ut en tårtbotten ur ugnen. Äldsta sonen fyller idag. Så jag fick beställning på en botten till kvällens kalas.

Ser ni, det finns alltid en anledning att fira .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...