onsdag 10 maj 2023

Ledig dag.

 Dag två som ledig var idag. Igår var det sjukgymnastik som vanligt. Och idag äntligen tid hos arbetsterapeuten för mina värkande leder. Och en bit kom jag på väg....



Till Tomtakorset som det så vacket heter. En bit innan hade lampa varnat för varm temperatur och sen började motorlampan lysa. Tomtakorsets parkering låg bredvid så där blev det att parkera och vänta på bärgare, som kom ganska omgående. 



Upp på flaket och in till verkstan! Så får proffsen ta hand om bilen... Fast det känns lessamt att bilen inte mår bra. Jag vet att det bara är en ägodel, en maskin, Och att det finns bilar i drivor att handla. Men det är min pärla, min biljett till frihet och oberoende.... Värd guld för mej.



Jag har hyrbil i min assistansförsssäkring. Så det blev en gul bil. Kul! Det fanns bara denna att välja på. Så jag hade inget alternativ. Förhoppningsvis får jag ha den över helgen. Och sen får vi se nästa vecka hur det hela löser sej. Förhoppningsvis rullar lilla blå ut från verkstaden då. Pigg och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite ego....

 Sista lediga dagen innan jobbhelg. Där det utlovas mängder med värme och sol. Som brukligt då jag jobbar helg. Inte mycket att göra nåt åt,...