onsdag 7 februari 2024

Kalas!

 Igår var det dags för medarbetarsamtal nummer två. Den här chefen är rak och ärlig. En härlig konversation hade vi om folkdräkter, barn som växer upp, hennes då och mina barnbarn. Vi diskuterade krämpor och mitt problem att ta det lugnt. Vi pratade resor och teaterbesök.

Slutklämmen på mötet blev det där dokumentet, som legat på lut i plastfickan. Jag har tagit fram det emellanåt, stoppat tillbaka. Tänkt att nu jäklar, undrat om jag vågar, kommer det att bli bra, får jag?



Det var faktiskt inga som helst problem! Så från hösten blir det jobb på 50% och så pension på det. En himla stor börda föll från mina axlar. Jag har grunnat på detta ett bra tag och nu kommer mina planer att gå i lås...

Jamen nyp mej i armen liksom....

Till hösten ska jag växla om till ett annat sorts levande. Tid för återhämtning kommer att finnas i massor. Fast jag kommer nog att kunna fördriva de dagarna på nåt sätt. Även här har jag en plan.......... Såklart...

Nu ska jag sätta mej med mitt schema och faktiskt välja bort hälften av mina arbetspass. Välja bort för att välja nåt annat. Det känns mäktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...