torsdag 29 februari 2024

Tiden rusar.

 Tiden rusar så galet fort. I morgon är det redan ny månad och första dagen i mars. Svanar har kommit i sträck, snön försvinner så sakteliga, Det är ljust då man far till jobbet och ljust då man återvänder hem efter att ha jobbat dag. Man tittar hela tiden efter vårtecken och känner hur orken återvänder i takt med ljuset. 




De här raringarna hade poppat upp i rabatten här om dagen. Då känns det som om våren verkligen är på väg. Idag på jobbet diskuterade vi när vi kan skymta tussilago i slänten utanför vår jobbmatsal. Känns som om det är flera än jag som längtar efter våren!.




En annan klassiker såhär års är att bokslut och deklaration för 2023 är klar! Som vanligt har mina egna penningprognoser granskats av min eminenta revisor! Och även detta året hade mitt ekonomiska tänk gått ihop. Nu är det 2024 och ett helt år kvar till nästa bokslut. Så jag har gjort upp lite planer. Dels att gå i pension till hösten. Vilket kommer att gå utmärkt. Sen har jag med revisorns hjälp planerat ekonomin.

Så idag hade jag ett möte med snickaren efter jobbet. Älskar närodlade snickare höll jag på att säga. Far och son ska fixa lite åt mej. Pappan från grannbyn och sonen bor i min by. Man ska gynna småföretag i sin närhet.

Ett annat lokalt företag är min blomsteraffär. Även de kommer från mitt närområde. Så otroligt duktiga! Jag hade beställt blommor till en begravning. Bad om jag kunde få ett foto när de skapat klart. 



Ett alldeles fantastiskt hjärta ! Till avsked av en fantastisk vän som ska begravas i morgon. Familjen har valt att ha ceremonin  inom sin krets. Vi är några i vår bekantskap som säger Farväl med det här hjärtat. Vi har träffats regelbundet. Haft våra möten och sammankomster.  Stöttat, peppat, diskuterat, skrattat, delat. Och nu fattas hon oss! Och våra liv kommer aldrig att bli desamma igen. 

Aldrig glömd, djupt gömd i våra hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...