onsdag 21 februari 2024

Nattsvart.

Häromdagen hade jag en bra dag. Fortsatte enligt plan med mina förberedelser inför pension. Papper, papper, papper. En och annat telefonsamtal.



Tanken är med att dra ner på lönearbetet och samtidigt gå i pension är, få till mera tid till sånt som jag tycker är skoj. Göra sånt jag behöver. Naturligtvis räknas familjen in i det här beslutet. Mer tid med dem. Mer tid att resa, teater, böcker, musik, mitt skapande.



Slog till med att sortera en stash med tyger. Nåt går till syprojekt. Nåt strimlas och blir till mattor. Behöver jag säga att jag längtar till hösten?



På kvällen hände nåt märkligt. Man är inte sämre karl än att man kan ändra sej, ett gammalt uttryck. Och självklart är det så. Har jag fel ändrar jag mej. Men jag tänker igenom mina beslut innan jag tar nåt. Konsekvensmässligt ligger jag helt i linje. Alla gör visst inte det. Nu drabbas flera av ett märkligt beslut.  Antar att sista ordet inte är sagt ännu..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...