måndag 19 februari 2024

Tillbaka igen...

 Åter hemma i mitt hus efter en snabb vända till särbons stuga i Jämtland. Vi har bara vilat, ätit gott, promenerat, tittat rodel på dagen och mello på kvällen. Jag har sovit massor. Men utvilad är jag defenitivt inte. Den här senaste tidens press kommer förhoppningsvis att vilas bort. Annars får jag helt enkelt söka hjälp av proffs. Nu har jag tre dagar här på hemmaplan då jag ska försöka att ägna mej åt det som helar mej. Så får vi helt enkelt se hur långt det räcker....








Vyerna är storslagna. Jag kan njuta i timtal av att bara sitta och titta ut över bergen. Alldeles lugnt och stilla, nånstans skäller en hund, en snöskoter nere i dalen.... mer finns det inte...  men tankar i huvudet...



Vi invigde våra nya muggar som vi köpte på Tällbergs keramik. Jag försökte lösa lite korsord.



När mörkret föll blev det chips, en liten wiskey och nåt på tv. Vad minns jag inte. 

Men nu hemkommen, minns jag lugnet och ron som jag känner av dessa utflykter. Måste bara lära mej att hitta det i vardagen här hemma ochså, att kunna vila i det när det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dags igen....

  Då var det dags igen.... Denna lördagsmorgon... Ledig helg... Hade ju tänkt få färdigt på ena högen ved och kanske hinna med lite i mitt f...